ikona
ikona
ikona
dots
Orbit item
Orbit item
Orbit item
Circle
Nazretie do "kuchyne" GymBeamGymBeam / Company Tour
GymBeam / Company Tour

Vo svete e-commerce asi nie je potrebné predstavovať jednu z najrýchlejšie rastúcich e-commerce firiem na Slovensku, GymBeam. Spoločnosť sídli vo východoslovenskom hlavnom meste Košiciach, kam som mal možnosť cestovať a nahliadnuť do ich „kuchyne“, teda zoznámiť sa s tým, ako to u nich vyzerá a funguje. V rámci komunity Bezcyklenia sa organizovala company tour, ktorej sme nemohli chýbať.

 

Niekoľko faktov na úvod:

  • Spoločnosť sa definuje ako „one stop shop pre fitness“, čiže miesto, kde človek nájde všetko od doplnkov stravy a oblečenia až po vybavenie do posilňovne alebo na domáce cvičenie.
  • E-shop ponúka približne 7000 produktov, pričom polovica je vyrábaná vo vlastnej réžii pod značkou GymBeam alebo ďalšími špecializovanejšími značkami ako BeastPink a Vanavita.
  • Toto vlastné portfólio tvorí až 80 percent celkového ročného obratu.

 

Prehliadkou nás sprevádzal majiteľ a CEO Dalibor Cicman, ktorý nás najprv zaviedol do podnikovej predajne, kde je možné si objednávky vyzdvihnúť na osobný odber. Rýchlosť a pripravenosť som musel aj vyskúšať a po ceste do Košíc som spravil objednávku na osobný odber. Ešte počas tour mi prišla sms notifikácia, že produkt je pripravený na vyzdvihnutie a bez najmenšieho problému mi bol vydaný. Dalibor nám rozprával nám o tom, aké produkty predávajú, kde všade pôsobia a zaujímavosti súvisiace s e-shopom a prístupom k zákazníkom. Zaujímavosťou bola spracovávanie spätnej väzby od zákazníkov, kde využívajú jazykové modely na rýchlu identifikáciu produktu, o ktorom sa hovorilo na podpore, a spomínané výhody či nevýhody. Takto zisťujú, čo zákazníkov zaujíma a ako zlepšovať produkt. Podobným spôsobom sledujú aj komunikáciu na sociálnych sieťach, analyzujú všetky tieto údaje a snažia sa ich pretransformovať do vyššej kvality produktu.

 

GymBeam pôsobí ako e-shop v 29 krajinách po celej Európe a okolí, pričom začína otvárať aj offline priestory. Tri pobočky, tzv. fitness huby, otvorili v Bratislave, Prahe a Budapešti. Tieto priestory, okrem predajne a výdajného miesta, majú slúžiť hlavne ako centrum, kde sa organizujú eventy a vzdelávajú sa ľudia k športovému štýlu života. Zaujímavosťou je, že otvorenie takýchto prevádzok spôsobilo nárast povedomia značky a objednávok z daného mesta o 20%. Priestory s vlastným skladom zabezpečujú, že pre koncových zákazníkov dokážu garantovať dodanie do troch hodín od objednania.

 

Presunuli sme sa do skladu, ktorý bol rozdelený do viacerých častí: príjem, inbound a produktová oblasť, kde prebieha zatrieďovanie produktov do regálov, odkiaľ ich pickeri pripravujú do balíkov podľa danej objednávky. Jednotlivé produkty sú uložené v regáloch optimálne tak, aby bolo možné čo najviac objednávok vybaviť na čo najmenší počet krokov. Každý produkt je odvážený, čo zabezpečuje, aby sa dali kontrolovať prepravky s pripraveným tovarom automaticky tak, že váha odváži, čo je v prepravke, a porovná s váhou, aká by mala byť. Týmto spôsobom sa dosiahlo zníženie chybovosti zle pripravených balíkov na minimum.

 

Ďalšou zastávkou bol outbound, miesto, kde sa už zabalené balíky pripravovali na palety a do kamiónov na odvoz. Denne sa pripraví 50 až 250 kamiónov, v závislosti od počtu objednávok a obdobia. V priemere sa pripravuje asi 15 000 balíkov, pričom v pondelok ich počet narastie až na 35 000. Na tomto oddelení sa spracuje balík každé 3,5 sekundy.

 

Následne sme prešli cez kancelárske priestory, miestnosť, kde sa testujú a pripravujú nové produkty a chute, a firemný gym. Ten slúži nielen pre zamestnancov, ale aj ako priestor na natáčanie obsahu pre videá alebo robenie promo fotografií.

 

Záverom prehliadky bola prednáška od Dalibora a jeho pohľad na ľudí a ciele spoločnosti a ako ich dosahovať. Prezentácia bola plná zaujímavých podnetov, ako udržať viac ako 600 zamestnancov na rovnakej vlne. Musím zhodnotiť, že procesy majú vysperkované a mnohé e-shopy a firmy sa môžu inšpirovať.

 

Vo večerných hodinách sme sa zúčastnili marketingového štvrtku organizovaného GymBeamom, kde sme sa dozvedeli, ako spoločnosť využíva sociálne siete a influencer marketing na jednotlivých trhoch. Zaujímavosťou bolo, že sa orientujú na lokálnych influencerov v danej krajine, čo následne pôsobí autenticky a ľudia sa v nich vedia zosobniť. Tiež sme dostali nahliadnutie do toho, aké eventy organizujú a ako pracujú so svojimi zákazníkmi vo forme súťaží a budovania značky.

 

Ďalšími prednáškami bolo predstavenie cesty produktu čLOVEčina, o tom, ako boli zakladateľky Alexandra Hollá a Daniela Choma odraďované od vytvorenia tohto produktu až po získanie investície v obľúbenej televíznej relácii Jama levova. Večer ukončili prednášky Michala Trubana o tom, ako najať správneho CMO, a Michala Pastiera o budovaní značky, na čo byť opatrný, čo v reklame funguje a príklady ukážok z marketingového sveta.

Mgr. Matej Kopčík | CTO
autor článku
Mgr. Matej Kopčík | CTO
dots

Poradíme Vám s vašim aktuálnym eshopom

Expertné konzultácie v oblasti eshopov poskytujeme nielen našim klientom, ale je možné si dohodnúť konzultáciu aj Vášho eshop alebo web riešenia.
 

Prečo konzultácie?
consulting-promo

Naši klienti hovoria za nás

So spoločnosťou FBC so spokojný, výsledkom je spolupráca, ktorá trvá už viac rokov ako aj nový web ktorý sme spustili nedávno.

Ing. Milan  Kovalančík
Ing. Milan Kovalančík
Majiteľ & CEO, mobilonline.sk

Eshopový systém Grandus nám umožnuje plniť aj náročné požiadavky nášho segmentu. Takisto oceňujem kvalitu spolupráce pri tvorbe zadaní, riešení úloh a návrhov potrebných technických riešení v rámci našej spoločnosti.

Tomáš Nemčovič
Ing. Tomáš Nemčovič
Ecommerce Manager, Murat, s.r.o

Tešíme sa zo spolupráce so spoločnostou FBC. Táto platforma ponúka širokú škálu užitočných funkcií a nástrojov, ktoré nám umožňujú efektívne spravovať svoj e-shop a zvýšiť tak jeho výkonnosť. Ďakujeme vám za spoľahlivý produkt!

PaedDr. Matej Uram
PaedDr. Matej Uram
Majiteľ & CEO, Bežecké Potreby

FBC sme si vybrali pre technologickú vyspelosť ich riešenia, rýchlosť implementácie, proaktívny prístup a flexibilitu. Dodatočne sme zistili, že aj ľudsky sú veľmi fajn, dobre sa s nimi robí :)

Martin Drobný
Martin Drobný
CEO, Digital Solutions / Nextech

Spolupracujeme s FBC od roku 2014. Pomáhajú nám s budovaním nášho portálu www.3D.sk, ktorý slúži pre 2D a 3D grafikov z celého sveta, preto kladieme veľký dôraz na krásu portálu, jeho funkčnosť a zároveň na bezpečnosť. Rád by som vyzdvihol profesionalitu celého tímu FBC, ako aj vynikajúcu komunikáciu a promptnosť ich reakcií.

Richard Polák
Richard Polák
Majiteľ & CEO, 3D.sk
ikona
ikona
ikona