ikona
ikona
ikona
dots
Orbit item
Orbit item
Orbit item
Circle
Základné nastavenia a na čo nezabudnúť pri spuštaní eshopuOnboarding
Onboarding

Nastupujete na palubu nášho systému?

V tomto dokumente sa nachádzajú základné nastavenia Grandusu, ktoré odporúčame naším klientom vyplniť.

Základné nastavenia Eshopu v systéme Grandus

Nachádzajú sa v ľavom menu 

Všeobecné nastavenia

1, VŠOP a GDPR

 Na tejto stránke je odporúčané vložiť vaše obchodné podmienky a poučenie o ochrane osobných údajov.

Vzory:

https://www.zbierka-zakonov.sk/vzor-univerzalne-vseobecne-obchodne-podmienky-pre-e-shop/ 

https://www.zbierka-zakonov.sk/vzor-poucenie-o-ochrane-osobnych-udajov/ 

Tieto údaje môžte spracovať do statických stránok v eshope a do príslušného poľa vložiť linky.

2, Nastavenia zobrazovania produktov a prepočet zliav

V ďalšej sekcií sa nachádzajú nastavenia, ktoré ovplyvňujú aké produkty sa na eshope zobrazujú, odporučame pozorne čitať popisky k jednotlivým nastavenia v administrácií.

3, Základné SEO nastavenia

Umožnuje vytvoriť základné šablóny pre hlavnú stránky, kategórie a produkty.

Nastavenia emailov

v tejto sekcií je potrebné zadať emaily administrátora a emaily objednávky

Email Administrátora je kontaktný email ktorý sa zobrazuje v pätičke eshopu (kontaktný email)

Email Objednávky je emailová adresa z ktorej budú odchádzať rôzne potvrdenia o objednávke na vašom eshope

Nastavenia Obchodu

 1, Nastavenia predvolených skladových statusov

Tieto všeobecné skladové statusy zobrazujú pri produktoch pri ich dostupnosti/nedostupnosti. Pre jednotlivé produkty je možné v pokročilých nastaveniach tieto statusy individuálne upravovať.

Predvolený status obchodu pre dostupnosť je Na sklade

Predvolený status obchodu pre nedostupnosť je Nedostupné

2, Krajiny doručenia, Mestá doručenia

Umožnujú nastaviť blacklist krajín a miest do ktorých nebude možné vytvoriť objednávku. Príkladom nastavenia pre SK eshop ktorý nedoručuje do zahraničia je zaškrknutie všetkých krajín okrem Slovenskej republiky. Používanie nastavenia Miest Doručenia je voliteľné.

Nastavenia Spoločnosti

 

1, Eshop adresa a Fakturačné údaje

V tejto sekcií je potrebné vyplniť všetky želané údaje o vašej spoločnosti. Dáta zadané v týchto poliach Grandus dynamicky využíva naprieč celým eshopom, v emailoch, objednávke, pätičke eshopu a iných miestach. Ak príde k zmene údajov vašej spoločnosti, zmenu je potrebné vykonať aj na tomto mieste.

2, Objednávky a faktúry

umožnuje nastaviť vlastné číslovanie objednávok a faktúr podľa individuálnych potrieb s možnosťou využita dynamických šablón a rôzne súvisiace nastavenia.

Externé Služby

Táto sekcia slúží na konfiguráciu súvisiacich integrácií externých služieb ktoré sú pod správou zákazníka no eshop ich využíva. Ide napríklad o rôzne analytické či seo nástroje. Prístupy zákazníkov do eshopu cez sociálne siete a ich prelinkovania z eshopu. Rôzne porovnávače cien či emailové služby (newslettre)

Zvlášť dôraz kladieme na nastavenia služieb pre Platby ako su Platobné brány či splátkový predaj a doručovanie služby.

Všeobecne sa jedná o nástroje ktoré sa konfigurujú klientom mimo systému Grandus a predmetnej sekcií sa do Grandusu zadávaju potrebné integračné údaje.

Pokročilé Nastavenia

služia najmä na manažment loga eshopu a faviconu. V tejto sekcií je naviac možné vkladať do Grandus vlastné štýly a skripty v závislosti od typu použitej šablóny. Najčastejšie sa používa sekcia Vlastné skripty na vloženie rôznych externých skriptov do HTML eshopu ako sú livechat či niektoré trackingové nástroje.


Manažment platieb a nastavenia doručenia eshopu

 

Možnosti platby

-sekcia sa nachádza v ľavej strane menu pod modulom Objednávky

Je potrebné nakonfigurovať základné platby ako sú dobierka, hotovosť na predajni ale aj naintegrované používané platobné brány či splátkové služby.

V každej platbe je potrebné zvoliť typ, nakonfigurovať jej názov a popis, prípadne nahrať logo pre zobrazenie na eshope a v prípade potreby vyplniť ďalšie údaje ako su napríklad minimálny cenový limit pre jej zobrazenie. Každá nakonfigurovaná platba ktorá sa má využívať musí byť Aktívna.

Nakonfigurované aktívne platby je následne nutné priradiť k existujúcemu doručeniu.

Možnosti Doručenia

tejto časti sme venovali aj samostatný článok, neváhajte si ho prečítať tu

-sekcia sa nachádza v ľavej strane menu pod modulom Objednávky

Slúži na nastavenia jednotlivých doručení. Doručenie sa vytvorí kliknutím na tlačidlo Pridať novú možnosť doručenia. 

Základné nastavenia sú aktívnosť a použiteľnosť, názov, popis a priradenie platobných metód k tomuto doručeniu. Po vytvorení doručenia, napríklad Kuríerom je nutné doručenie Upresniť kliknutím na predmetné tlačidlo.

Upresnenie slúži na vytvorenie cenových, množstevných a iných hladín od ktorých sa toto doručenie na eshope zobrazuje.

Nastavenie stavov objednávok

-sekcia sa nachádza v ľavej strane menu pod modulom Objednávky

Slúží na úpravu, vytvorenie a manažment možných stavov objednávok pre potreby eshopu. Základné stavy sú Vytvorená, Pripravená, Pripravená na predajni, Odoslaná, Reklamácia a Zrušená. Stavy je možné organizovať podľa poradia prostredníctvom ich priority. Do týchto stavov je následne možné presúvať objednávky podľa ich stavu pre interné účely spoločnosti pri spracovaní objednávky no aj naviazať na ne emailové šablóny ktoré chodia zákazníkom.

Spustenie eshopu


Pre spustenie eshopu je z vašej strany nutné 

Povoliť Grandusu odosielať emaily z vašej emailovej domény:

Možnosti ako nastaviť aby GRANDUS vedel odosielať emaily z klientovych email účtov sú 2 (štandardne stačí nastaviť SPF záznam, pokročilým nastavením je cez SMTP konfiguráciu):

1, SPF

je potrebné v nastaveniach emailového klienta do SPF záznamov doplniť IP adresy podla konfigurácie eshopu. IP adresy vám poskytne kontaktná osoba.

2, SMTP

Nastavenie sa nachádza v Granduse - Nastavenia eshopu - Nastavenia Emailov 

Vypniť príslušné údaje

Smerovanie Vašej domény na servery Grandus

nasmerovať DNS A záznamy želanej domeny na IP podľa pokynov konaktnej osoby našej spoločnosti.


Po nasmerovaní treba notifikovať vašu kontaktnú osobu vo For Best Clients, nakoľko tento úkon je následne z našej strany nutné zrealizovať aj z našej strany.

Mgr. Róbert Lešundák | Projects & Sales
autor článku
Mgr. Róbert Lešundák | Projects & Sales

Vo For Best Clients, s.r.o. pracujem už ôsmy rok. Zameriavam sa najmä na rozvoj a exekúciu obchodnej, projektovej a konzultačnej činnosti spoločnosti. Spolupracoval som na implementáciach niekoľkých desiatok projektov rôzných veľkostí a odvetvi, ktoré vďaka skúsenostiam s ERP systémami a vášňou pre neustále sa vyvíjúci svet IT spľňajú prísne štandardy moderných Ecommerce riešení.

dots

Poradíme Vám s vašim aktuálnym eshopom

Expertné konzultácie v oblasti eshopov poskytujeme nielen našim klientom, ale je možné si dohodnúť konzultáciu aj Vášho eshop alebo web riešenia.
 

Prečo konzultácie?
consulting-promo

Naši klienti hovoria za nás

So spoločnosťou FBC so spokojný, výsledkom je spolupráca, ktorá trvá už viac rokov ako aj nový web ktorý sme spustili nedávno.

Ing. Milan  Kovalančík
Ing. Milan Kovalančík
Majiteľ & CEO, mobilonline.sk

Eshopový systém Grandus nám umožnuje plniť aj náročné požiadavky nášho segmentu. Takisto oceňujem kvalitu spolupráce pri tvorbe zadaní, riešení úloh a návrhov potrebných technických riešení v rámci našej spoločnosti.

Tomáš Nemčovič
Ing. Tomáš Nemčovič
Ecommerce Manager, Murat, s.r.o

Vďaka profesionalite, kreativite a odbornosti tímu For Best Clients môžeme tvoriť a kontinuálne zlepšovať náš destinačný portál - www.regiontrnava.sk - tak, aby návštevníkom prinášal jedinečné zážitky.prost

Ing. Alexander Prostinák
Ing. Alexander Prostinák
výkonný riaditeľ OOCR Trnava Tourism

Tešíme sa zo spolupráce so spoločnostou FBC. Táto platforma ponúka širokú škálu užitočných funkcií a nástrojov, ktoré nám umožňujú efektívne spravovať svoj e-shop a zvýšiť tak jeho výkonnosť. Ďakujeme vám za spoľahlivý produkt!

PaedDr. Matej Uram
PaedDr. Matej Uram
Majiteľ & CEO, Bežecké Potreby

FBC sme si vybrali pre technologickú vyspelosť ich riešenia, rýchlosť implementácie, proaktívny prístup a flexibilitu. Dodatočne sme zistili, že aj ľudsky sú veľmi fajn, dobre sa s nimi robí :)

Martin Drobný
Martin Drobný
CEO, Digital Solutions / Nextech

Spolupracujeme s FBC od roku 2014. Pomáhajú nám s budovaním nášho portálu www.3D.sk, ktorý slúži pre 2D a 3D grafikov z celého sveta, preto kladieme veľký dôraz na krásu portálu, jeho funkčnosť a zároveň na bezpečnosť. Rád by som vyzdvihol profesionalitu celého tímu FBC, ako aj vynikajúcu komunikáciu a promptnosť ich reakcií.

Richard Polák
Richard Polák
Majiteľ & CEO, 3D.sk
ikona
ikona
ikona