
Nastupujete na palubu nášho systému?
V tomto dokumente sa nachádzajú základné nastavenia Grandusu, ktoré odporúčame naším klientom vyplniť.
Nachádzajú sa v ľavom menu
Na tejto stránke je odporúčané vložiť vaše obchodné podmienky a poučenie o ochrane osobných údajov.
Vzory:
https://www.zbierka-zakonov.sk/vzor-univerzalne-vseobecne-obchodne-podmienky-pre-e-shop/
https://www.zbierka-zakonov.sk/vzor-poucenie-o-ochrane-osobnych-udajov/
Tieto údaje môžte spracovať do statických stránok v eshope a do príslušného poľa vložiť linky.
V ďalšej sekcií sa nachádzajú nastavenia, ktoré ovplyvňujú aké produkty sa na eshope zobrazujú, odporučame pozorne čitať popisky k jednotlivým nastavenia v administrácií.
Umožnuje vytvoriť základné šablóny pre hlavnú stránky, kategórie a produkty.
v tejto sekcií je potrebné zadať emaily administrátora a emaily objednávky
Email Administrátora je kontaktný email ktorý sa zobrazuje v pätičke eshopu (kontaktný email)
Email Objednávky je emailová adresa z ktorej budú odchádzať rôzne potvrdenia o objednávke na vašom eshope
Tieto všeobecné skladové statusy zobrazujú pri produktoch pri ich dostupnosti/nedostupnosti. Pre jednotlivé produkty je možné v pokročilých nastaveniach tieto statusy individuálne upravovať.
Predvolený status obchodu pre dostupnosť je Na sklade
Predvolený status obchodu pre nedostupnosť je Nedostupné
Umožnujú nastaviť blacklist krajín a miest do ktorých nebude možné vytvoriť objednávku. Príkladom nastavenia pre SK eshop ktorý nedoručuje do zahraničia je zaškrknutie všetkých krajín okrem Slovenskej republiky. Používanie nastavenia Miest Doručenia je voliteľné.
V tejto sekcií je potrebné vyplniť všetky želané údaje o vašej spoločnosti. Dáta zadané v týchto poliach Grandus dynamicky využíva naprieč celým eshopom, v emailoch, objednávke, pätičke eshopu a iných miestach. Ak príde k zmene údajov vašej spoločnosti, zmenu je potrebné vykonať aj na tomto mieste.
umožnuje nastaviť vlastné číslovanie objednávok a faktúr podľa individuálnych potrieb s možnosťou využita dynamických šablón a rôzne súvisiace nastavenia.
Táto sekcia slúží na konfiguráciu súvisiacich integrácií externých služieb ktoré sú pod správou zákazníka no eshop ich využíva. Ide napríklad o rôzne analytické či seo nástroje. Prístupy zákazníkov do eshopu cez sociálne siete a ich prelinkovania z eshopu. Rôzne porovnávače cien či emailové služby (newslettre)
Zvlášť dôraz kladieme na nastavenia služieb pre Platby ako su Platobné brány či splátkový predaj a doručovanie služby.
Všeobecne sa jedná o nástroje ktoré sa konfigurujú klientom mimo systému Grandus a predmetnej sekcií sa do Grandusu zadávaju potrebné integračné údaje.
služia najmä na manažment loga eshopu a faviconu. V tejto sekcií je naviac možné vkladať do Grandus vlastné štýly a skripty v závislosti od typu použitej šablóny. Najčastejšie sa používa sekcia Vlastné skripty na vloženie rôznych externých skriptov do HTML eshopu ako sú livechat či niektoré trackingové nástroje.
-sekcia sa nachádza v ľavej strane menu pod modulom Objednávky
Je potrebné nakonfigurovať základné platby ako sú dobierka, hotovosť na predajni ale aj naintegrované používané platobné brány či splátkové služby.
V každej platbe je potrebné zvoliť typ, nakonfigurovať jej názov a popis, prípadne nahrať logo pre zobrazenie na eshope a v prípade potreby vyplniť ďalšie údaje ako su napríklad minimálny cenový limit pre jej zobrazenie. Každá nakonfigurovaná platba ktorá sa má využívať musí byť Aktívna.
Nakonfigurované aktívne platby je následne nutné priradiť k existujúcemu doručeniu.
tejto časti sme venovali aj samostatný článok, neváhajte si ho prečítať tu
-sekcia sa nachádza v ľavej strane menu pod modulom Objednávky
Slúži na nastavenia jednotlivých doručení. Doručenie sa vytvorí kliknutím na tlačidlo Pridať novú možnosť doručenia.
Základné nastavenia sú aktívnosť a použiteľnosť, názov, popis a priradenie platobných metód k tomuto doručeniu. Po vytvorení doručenia, napríklad Kuríerom je nutné doručenie Upresniť kliknutím na predmetné tlačidlo.
Upresnenie slúži na vytvorenie cenových, množstevných a iných hladín od ktorých sa toto doručenie na eshope zobrazuje.
-sekcia sa nachádza v ľavej strane menu pod modulom Objednávky
Slúží na úpravu, vytvorenie a manažment možných stavov objednávok pre potreby eshopu. Základné stavy sú Vytvorená, Pripravená, Pripravená na predajni, Odoslaná, Reklamácia a Zrušená. Stavy je možné organizovať podľa poradia prostredníctvom ich priority. Do týchto stavov je následne možné presúvať objednávky podľa ich stavu pre interné účely spoločnosti pri spracovaní objednávky no aj naviazať na ne emailové šablóny ktoré chodia zákazníkom.
Pre spustenie eshopu je z vašej strany nutné
Povoliť Grandusu odosielať emaily z vašej emailovej domény:
Možnosti ako nastaviť aby GRANDUS vedel odosielať emaily z klientovych email účtov sú 2 (štandardne stačí nastaviť SPF záznam, pokročilým nastavením je cez SMTP konfiguráciu):
je potrebné v nastaveniach emailového klienta do SPF záznamov doplniť IP adresy podla konfigurácie eshopu. IP adresy vám poskytne kontaktná osoba.
Nastavenie sa nachádza v Granduse - Nastavenia eshopu - Nastavenia Emailov
Vypniť príslušné údaje
nasmerovať DNS A záznamy želanej domeny na IP podľa pokynov konaktnej osoby našej spoločnosti.
Po nasmerovaní treba notifikovať vašu kontaktnú osobu vo For Best Clients, nakoľko tento úkon je následne z našej strany nutné zrealizovať aj z našej strany.
Expertné konzultácie v oblasti eshopov poskytujeme nielen našim klientom, ale je možné si dohodnúť konzultáciu aj Vášho eshop alebo web riešenia.