Vo svete e-commerce asi nie je potrebné predstavovať jednu z najrýchlejšie rastúcich e-commerce firiem na Slovensku, GymBeam. Spoločnosť sídli vo východoslovenskom hlavnom meste Košiciach, kam som mal možnosť cestovať a nahliadnuť do ich „kuchyne“, teda zoznámiť sa s tým, ako to u nich vyzerá a funguje. V rámci komunity Bezcyklenia sa organizovala company tour, ktorej sme nemohli chýbať.
Niekoľko faktov na úvod:
Prehliadkou nás sprevádzal majiteľ a CEO Dalibor Cicman, ktorý nás najprv zaviedol do podnikovej predajne, kde je možné si objednávky vyzdvihnúť na osobný odber. Rýchlosť a pripravenosť som musel aj vyskúšať a po ceste do Košíc som spravil objednávku na osobný odber. Ešte počas tour mi prišla sms notifikácia, že produkt je pripravený na vyzdvihnutie a bez najmenšieho problému mi bol vydaný. Dalibor nám rozprával nám o tom, aké produkty predávajú, kde všade pôsobia a zaujímavosti súvisiace s e-shopom a prístupom k zákazníkom. Zaujímavosťou bola spracovávanie spätnej väzby od zákazníkov, kde využívajú jazykové modely na rýchlu identifikáciu produktu, o ktorom sa hovorilo na podpore, a spomínané výhody či nevýhody. Takto zisťujú, čo zákazníkov zaujíma a ako zlepšovať produkt. Podobným spôsobom sledujú aj komunikáciu na sociálnych sieťach, analyzujú všetky tieto údaje a snažia sa ich pretransformovať do vyššej kvality produktu.
GymBeam pôsobí ako e-shop v 29 krajinách po celej Európe a okolí, pričom začína otvárať aj offline priestory. Tri pobočky, tzv. fitness huby, otvorili v Bratislave, Prahe a Budapešti. Tieto priestory, okrem predajne a výdajného miesta, majú slúžiť hlavne ako centrum, kde sa organizujú eventy a vzdelávajú sa ľudia k športovému štýlu života. Zaujímavosťou je, že otvorenie takýchto prevádzok spôsobilo nárast povedomia značky a objednávok z daného mesta o 20%. Priestory s vlastným skladom zabezpečujú, že pre koncových zákazníkov dokážu garantovať dodanie do troch hodín od objednania.
Presunuli sme sa do skladu, ktorý bol rozdelený do viacerých častí: príjem, inbound a produktová oblasť, kde prebieha zatrieďovanie produktov do regálov, odkiaľ ich pickeri pripravujú do balíkov podľa danej objednávky. Jednotlivé produkty sú uložené v regáloch optimálne tak, aby bolo možné čo najviac objednávok vybaviť na čo najmenší počet krokov. Každý produkt je odvážený, čo zabezpečuje, aby sa dali kontrolovať prepravky s pripraveným tovarom automaticky tak, že váha odváži, čo je v prepravke, a porovná s váhou, aká by mala byť. Týmto spôsobom sa dosiahlo zníženie chybovosti zle pripravených balíkov na minimum.
Ďalšou zastávkou bol outbound, miesto, kde sa už zabalené balíky pripravovali na palety a do kamiónov na odvoz. Denne sa pripraví 50 až 250 kamiónov, v závislosti od počtu objednávok a obdobia. V priemere sa pripravuje asi 15 000 balíkov, pričom v pondelok ich počet narastie až na 35 000. Na tomto oddelení sa spracuje balík každé 3,5 sekundy.
Následne sme prešli cez kancelárske priestory, miestnosť, kde sa testujú a pripravujú nové produkty a chute, a firemný gym. Ten slúži nielen pre zamestnancov, ale aj ako priestor na natáčanie obsahu pre videá alebo robenie promo fotografií.
Záverom prehliadky bola prednáška od Dalibora a jeho pohľad na ľudí a ciele spoločnosti a ako ich dosahovať. Prezentácia bola plná zaujímavých podnetov, ako udržať viac ako 600 zamestnancov na rovnakej vlne. Musím zhodnotiť, že procesy majú vysperkované a mnohé e-shopy a firmy sa môžu inšpirovať.
Vo večerných hodinách sme sa zúčastnili marketingového štvrtku organizovaného GymBeamom, kde sme sa dozvedeli, ako spoločnosť využíva sociálne siete a influencer marketing na jednotlivých trhoch. Zaujímavosťou bolo, že sa orientujú na lokálnych influencerov v danej krajine, čo následne pôsobí autenticky a ľudia sa v nich vedia zosobniť. Tiež sme dostali nahliadnutie do toho, aké eventy organizujú a ako pracujú so svojimi zákazníkmi vo forme súťaží a budovania značky.
Ďalšími prednáškami bolo predstavenie cesty produktu čLOVEčina, o tom, ako boli zakladateľky Alexandra Hollá a Daniela Choma odraďované od vytvorenia tohto produktu až po získanie investície v obľúbenej televíznej relácii Jama levova. Večer ukončili prednášky Michala Trubana o tom, ako najať správneho CMO, a Michala Pastiera o budovaní značky, na čo byť opatrný, čo v reklame funguje a príklady ukážok z marketingového sveta.
Expertné konzultácie v oblasti eshopov poskytujeme nielen našim klientom, ale je možné si dohodnúť konzultáciu aj Vášho eshop alebo web riešenia.