
V rámci vývoja a konzultácií pracujeme s vybranými klientmi na pravidelnej mesačnej báze dohodnutých programátorských dní. Každý mesiac sa venujeme vývoju a aktualizáciám portálov. V tomto článku opisujem, ako prebiehal on-site deň v spoločnosti mobil online, s.r.o.
Každý mesiac si definujeme kritické a menej dôležité úlohy, ktoré následne plánujeme a podľa nich pracujeme. Na osobných stretnutiach detailne analyzujeme súvislosti medzi eshopom, ERP a ďalšími podsystémami a subdodávateľmi, ktoré Mobilonline využíva.
V novembri sme mali naplánované dve hlavné a z obchodného hľadiska neodkladné úlohy: „adventný kalendár“ a „dynamické poukážky“. Okrem nich sme realizovali ďalšie vizuálne aktualizácie portálu Mobilonline.sk. Proces realizácie spočíva v tom, že my vo For Best Clients, s.r.o., preberáme významnú časť tvorby a komunikácie z klienta na naše plecia.
Grafiku tvorí interný tím Mobilonline.sk, čo znamená, že majú vlastného grafika. Keď vznikne prvá verzia, uskutočníme spoločný telefonát, kde pripomienkujem, radím a smerujem grafika na základe skúseností k tomu, čo je realizovateľné a použiteľné na eshope.
Finálna grafika sa následne predáva na programovanie. Pri programovaní sa môžu objaviť otázky, ktoré treba rozlúsknuť. Máme dôveru zákazníka a snažíme sa čo najväčší počet vyriešiť autonómne. Naprogramovaná funkcionalita prejde našim interným testovaním a následne ju odovzdáme klientovi.
V závislosti od kritickej povahy realizovanej funkcionality je zmena sprístupnená buď na vlastnom beta rozhraní alebo na všeobecnej beta verzii projektu. Naše procesy sú nastavené tak, aby každá vývojová vetva môže mať vlastnú a unikátnu beta URL, čo umožňuje súčasné testovanie viacerých vetiev. Tento efektívny prístup nám poskytuje úplnú flexibilitu v rozhodovaní o tom, čo a kedy uvedieme do produkcie.
Stav mesiaca november bol nasledujúci: Podarilo sa nám dokončiť obe kľúčové funkcionality, ktoré sme si rovno na stretnutí aj demonštrovali. Okrem týchto dvoch hlavných úloh sme úspešne realizovali ďalších skoro 30 úloh. Osobne si vykonáme odpočet a verifikáciu týchto úloh.
Moja pridaná hodnota ako konzultanta zahŕňa aj prichádzanie s nápadmi, ktoré môžu byť prospešné pre portál. Keďže december je pre eshop najdôležitejšie obdobie roka, priniesol som sadu úloh zameraných na zjednodušenie predvianočného nakupovania pre zákazníkov Mobilonline. Záver stretnutia je venovaný práve tomuto plánovaniu.
Počas intenzívneho roka spolupráce s Mobilonline sa nám podarilo premeniť celú technológiu na portáli, implementovať množstvo nových funkcií, zvýšiť metriky a celkovo vylepšiť nákupný proces pre zákazníka. Som vďačný za dôveru, ktorú naši klienti vkladajú do nás, a za možnosť prispievať našimi skúsenosťami k rozvoju eshopov a zlepšovaniu zážitku zo slovenského internetu.
Expertné konzultácie v oblasti eshopov poskytujeme nielen našim klientom, ale je možné si dohodnúť konzultáciu aj Vášho eshop alebo web riešenia.